Drošība un Uzticamība


Biklo platformā visaugstāk novērtējam lietotāju drošību un savstarpējo uzticēšanos. Mēs esam droša vietne ar ilgu pieredzi tirgū, kur rūpīgi pārbaudām sludinājumu ievietotāju tālruņa numurus un e-pasta adreses. Turklāt esam ieviesuši pārdevēju novērtēšanas sistēmu, kas ļauj pircējiem sniegt atsauksmes un tādējādi palīdz visai kopienai veikt darījumus drošā vidē.




Pasargājiet sevi no pikšķerēšanas (phishing) un krāpšanas mēģinājumiem


Phishing ir krāpšanas metode, kurā krāpnieki cenšas piekļūt konfidenciālai personīgai vai finanšu informācijai. Šādi uzbrukumi, kas var ietvert anti-phishing paņēmienus un dažādas krāpšanas formas, visbiežāk notiek, izmantojot WhatsApp, SMS vai e-pasta ziņojumus ar saitēm uz viltotām tīmekļa vietnēm. Ja noklikšķināsiet uz šīm saitēm un ievadīsiet savus datus, krāpnieki tos var izmantot, lai nozagtu jūsu naudu.




Brīdinājuma zīmes par krāpšanu un pikšķerēšanu


Pievērsiet uzmanību šādiem simptomiem, kas var liecināt par krāpšanas vai pikšķerēšanas mēģinājumu:



  • Aizdomīgas maksājumu saites: Ja saņemat saites, izmantojot WhatsApp, SMS, sociālos tīklus vai e-pastu, aicinot ievadīt jūsu kartes datus.

  • Standartizēti ziņojumi: Ja persona, kas izrāda interesi par jūsu sludinājumu, lieto šablonveida tekstus ar izteiktām gramatikas kļūdām vai neparastiem izteikumiem.

  • Tieši pieprasīti bankas dati: Ja tiek lūgta visa jūsu kartes informācija (numurs, derīguma termiņš, CVV) naudas pārskaitīšanai – tas ir 100% krāpšanas mēģinājums.

  • Zvana no slēptiem vai ārzemju numuriem: Ja saņemat zvanus no neredzamiem vai ārvalstu tālruņu numuriem.

  • Atsacīšanās no tikšanās klātienē: Pat ja atrodaties vienā pilsētā, otra puse izvairās no personiskas tikšanās.

  • Maksājumi, izmantojot anonīmus pakalpojumus: Ja jums tiek lūgts apmaksāt pirkumu caur Western Union, MoneyGram vai līdzīgām sistēmām.

  • Preču nosūtīšana pirms apmaksas: Ja jums pieprasa nosūtīt preces, pirms esat saņēmis naudu, vai arī jums uzrāda viltotus maksājuma pierādījumus.

  • Pārāk izdevīgi piedāvājumi: Ja jūs vilina neticami izdevīgs piedāvājums, tas visdrīzāk ir krāpšanas mēģinājums.




Kā notiek pikšķerēšanas uzbrukums


1. Pirmais kontakts


Metode: Krāpnieki ar jums sazinās ārpus oficiālās platformas (piemēram, izmantojot WhatsApp vai SMS), izmantojot telefona numuru, kas norādīts sludinājumā.
Brīdinājuma zīmes: Ziņojumos var būt gramatikas kļūdas, šablonveida frāzes vai pazīmes, ka tie ir automātiski tulkoti. Bieži tiek uzspiests konkrēts piegādes vai maksājuma veids, izmantojot viltotus attēlus vai nepatiesu informāciju, lai radītu uzticamības iespaidu.
Ieteikums: Esiet piesardzīgs, ja rodas šaubas – aplūkojiet palīdzības sadaļu vai sazinieties ar atbalsta komandu.


2. Maksājuma saite


Metode: Jūs saņemat saiti, kas aizved uz lapu, kas vizuāli atgādina uzticamu vietni, kur jums tiek lūgts ievadīt bankas datus.
Brīdinājuma zīmes: Nekad neievadiet savas kartes numuru, derīguma termiņu vai CVV kodu. Lai saņemtu naudu, izmantojiet tikai savu IBAN.
Ieteikums: Neievadiet personīgu informāciju nezināmās vai aizdomīgās vietnēs.


3. Spiediens uz datu ievadi


Metode: Krāpnieki cenšas steidzināt jūs sniegt personīgo un bankas informāciju pēc iespējas ātrāk, lai ātri pabeigtu darījumu.
Brīdinājuma zīmes: Pārāk liela steigšanās un steidzīgums sarakstē liecina par iespējamu krāpšanu.
Ieteikums: Nekavējoties pārtrauciet saraksti un ziņojiet par incidentu, saglabājot pierādījumus (ekrānuzņēmumus, kontaktinformāciju, aizdomīgās saites).




Anti-phishing padomi un drošības pasākumi



  • Neklikšķiniet uz aizdomīgām saitēm: Izvairieties no saišu atvēršanas, kas saņemtas no avotiem ārpus oficiālās platformas.

  • Pārbaudiet ziņojuma avotu: Pievērsiet uzmanību gramatikas kļūdām, šablonveida frāzēm un bezpersoniskam stilam.

  • Sargiet savus personīgos datus: Nekad neatklājiet jūtīgus datus, piemēram, kartes informāciju vai apstiprināšanas kodus. Jūsu karte paredzēta tikai maksājumiem, bet, lai saņemtu naudu, izmantojiet IBAN.

  • Uzturiet komunikāciju platformā: Izvairieties no sarakstes pārcelšanas uz citiem kanāliem, kur krāpšanas risks ir lielāks.

  • Saglabājiet pierādījumus: Saglabājiet visus ziņojumus un informāciju par aizdomīgiem kontaktiem, lai vajadzības gadījumā varētu ziņot par krāpniecisku darbību.




Kā rīkoties krāpšanas gadījumā



  1. Sazinieties ar savu banku: Lūdziet nekavējoties bloķēt karti, kas var būt apdraudēta.

  2. Bloķējiet krāpnieka numuru: Pārtrauciet jebkādu turpmāku kontaktu.

  3. Nomainiet paroles: Atjauniniet kontu drošības informāciju, ja esat ievadījis jebkādus datus aizdomīgās vietnēs.

  4. Sazinieties ar policiju: Iesniedziet iesniegumu un nosūtiet pierādījumus (ekrānuzņēmumus, ziņojumus) mūsu komandai uz [email protected].




Aizsardzība neaizsargātākām grupām


Bērni un vecāka gadagājuma cilvēki ir īpaši pakļauti pikšķerēšanas un digitālās krāpšanas riskiem. Ir svarīgi, lai vecāki, aizbildņi un radinieki būtu informēti un palīdzētu izvairīties no krāpnieku lamatām. Pastāvīga izglītošana kiberdrošības jomā un konsekventa anti-phishing pasākumu ievērošana var būtiski palīdzēt aizsargāt šīs neaizsargātākās grupas.


Biklo platformā esam apņēmušies nodrošināt drošu vidi visiem lietotājiem. Ievērojot iepriekš minētos padomus un drošības pasākumus, jūs būtiski samazināsiet risku, ka kļūsiet par krāpšanas vai pikšķerēšanas upuri. Ja pamanāt kaut ko aizdomīgu, nekavējoties sazinieties ar mums pa e-pastu [email protected], lai saņemtu palīdzību un palīdzētu uzturēt drošu kopienu.


Esiet sargājoši, uzmanīgi un droši tiešsaistē!